reklama

Vidím, cítim, počujem...žasnem

Fascinuje ma mnoho vecí, rozhodla som sa ich spísať. Fascinuje ma, že aj keby som žila 1024 rokov, 5 mesiacov a 6 dní, každý deň by som mohla nájsť niečo, čo ma fascinuje. Fascinuje ma moja vlastná osoba, to že existuje. Tu na zemi, práve teraz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Fascinujú ma ľudské talenty a dary, keď kvetinárka urobí krásnu kyticu, keď tanečník tancom vyrozpráva celý príbeh,keď mamka upečie skvelý cheesecake, keď niekto zarecituje báseň či zaspieva pieseň tak precítene, že si jeho príbeh privlastním a precítim aj ja sama. „Viem, že keď majú niektorí ľudia viac nadania, zdravia, odvahy, majú vlastne vďaka tomuto svojmu bohatstvu voči všetkým úbohejším ľuďom dlh.“

Fascinuje ma láska, považovať nejakú osobu za nevyčerpateľnú je definícia lásky.
Fascinuje ma jazyk lásky, ktorý nepotrebuje žiadne slová, iba dotyky, pohľady, gestá, pevný stisk ruky, objatia a bozky.
Fascinuje ma sloboda. Dnes som presvedčená, že nikto nestráca nikoho, pretože nikto nikoho nevlastní.Toto je naozajstná skúsenosť, ktorú nám dáva sloboda: mať najdôležitejšiu vec na svete a pritom ju vôbec nevlastniť.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fascinuje ma hladina tyrkysového mora, stopa chodidla v piesku, mušľa ktorá rozpráva pri priložení k uchu. Fascinuje ma perla, prírodný kameň, vznikajúci v živom organizme – lastúre. Keď sa do lastúry dostane cudzí objekt (zrnko piesku, malý parazit), zaujme obrannú reakciu, vylučuje perleť a obaľuje ten objekt. Lastúru trpí, pretože to zrnko piesku ju raní, avšak z jej utrpenia sa rodí niečo nesmierne krásne.

Fascinuje ma slovenský folklór, zvyky a tradície kadejakých krajín.
Fascinujú ma niektoré východniarske výrazy: dzecina, paľe, bidnica, šatuj, papriga ...
Fascinuje ma vôňa kávy, chuť kávy, okamih pitia kávy.
Fascinuje ma Ludovico Einaudi a jeho pieseň Nuvole bianche.
Fascinuje ma počet strán v encyklopédií a oxfordské slovníky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fascinuje ma ľudské telo, ktoré je tak dokonale premyslené a postavené a tak dokonale záhadné, že žiadna medicína ho nikdy presne nepopíše a nevysvetlí.
Fascinuje ma neopakovateľnosť ľudského „ja“ s jeho tvorivosťou a predstavivosťou.
Fascinuje ma ľudská bunka, ktorá žije z vody, najmä z vody. Keď jej má telo dostatok, bunky su spokojné, keď jej má málo, bunky chabnú, starnú, a tak starneme my sami. Keby som mala práve teraz niekoho obdariť, dala by som mu pohár vody, veď každý chce byť dlho mladý a zdravý.

Fascinuje ma ľudská reč, napriek tomu, že je nedokonalá a zďaleka nestačí na opísanie všetkých našich pocitov. Ako podľa vás vyzerá červená? Ako vyzerá západ slnka? „Neznášam frázy a občas si nechávam svoje pocity pre seba, lebo neviem nájsť vhodné slová, aby som opísala, čo vidím, okrem tých, čo už sú také ošúchané.“
Fascinuje ma molekula DNA. Obsahuje také množstvo informácií, ktoré by zaplnili 500 000 - stranovú knihu. 
Fascinuje ma život, akýkoľvek. Príklad: Máte dve semienka na sadenie, jedno je prírodné, druhé je geneticky čiže umelo vytvorené. Vzhľadom sú úplne rovnaké, avšak po zasadení, z prvého vyrastie organizmus, z druhého vôbec nič. Prečo ? (Zdroj P.M)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fascinuje ma ľudská príťažlivosť, príťažlivosť muža a ženy, +/-
Fascinuje ma sila ženy a nežnosť muža.
Fascinuje ma pohľad zaľúbeného na svoju polovičku, z jeho očí srší viac lásky ako z ľúbostného listu.
Fascinujú ma svetelné roky. Fascinujú ma hviezdy, a to že ich môžeme vidieť aj keď v skutočnosti už zanikli. Svetlo, ktoré vyžarujú k nám putuje niekoľko svetelných rokov, a keď konečne dorazí k nášmu zraku, hviezdu uvidíme, aj keď tam už vlastne nie je.
Fascinuje ma oddanosť rodičov postihnutého dieťaťa.
Fascinuje ma telefón, televízia a všetky prelomové vynálezy, raz by som chcela vedieť, ako je možné, že vytočím číslo a počujem človeka na druhej strane zemegule. Áno, učili sme sa to na fyzike...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fascinuje ma elektrón a jeho záhadnosť, to, že nemá jednu stálu polohu, ale len akýsi priestor – orbital, v ktorom neustále kmitá. Všetko, aj my, sa skladáme z atómov, čiže aj z elektrónov, čiže aj my neustále kmitáme a čo keď môžeme byť na dvoch miestach naraz?
Fascinuje ma pravda, môže byť taká alebo aj taká, asi podľa toho v akej polohe sú elektróny mozgu. Je ťažké vedieť čo je pravda, ale tu ma napadá jedna myšlienka: „Pravda je to keď veríme skúsenostiam svojej duše, pretože keď v sebe cítime akúsi vznešenosť myšlienky, či krásu slova, nepochybujeme o zdroji z vnútra.“
Fascinuje ma matematika, jej každodenné využívanie a potreba. Čím som staršia, tým viac rozumiem prečo sa na ňu kladie toľký dôraz v školách.
Fascinuje ma dobrota veriaceho človeka, ktorý o Bohu hovorí len ak sa ho naň pýtaju. Avšak žije tak, aby sa ho naňho pýtali.

Fascinuje ma dobrota neveriaceho človeka, ktorý je niekedy morálne vyššie od veriaceho človeka.
Fascinujú ma viaceré ľudské vlastnosti: pokora, skromnosť, štedrosť, pohostinnosť a solidarita. „Keby som o sebe rozmýšľal tak, že som Tibeťan alebo budhista, sám by som sa odčleňoval. Preto si hovorím: Som ľudská bytosť, jedna zo 7 miliárd ľudských bytostí. Tým že si to hovoríme, sme si hneď bližší.“
Fascinuje ma mier na vrchole hory, vo výškach stromov, mier v našej spálni a v našej kuchyni.

Fascinuje ma Boh.

Žaneta Morovská

Žaneta Morovská

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sani principi Zoznam autorových rubrík:  BásneZážitokúvahaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu