reklama

Erasmus mýty búra a aj o tom, aká je španielska nátura

Na Erasme som spoznala pár ľudí, napríklad Sofiu,  Amandu, Vivien, Maribel, Rosu, Lucasa, Andreho, Lauru, Džífán. A spoznala som aj seba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Spoznala som, že dokážem nadviazať priateľstvá, veľmi silné priateľstvá s ľudmi z rôznych kútov sveta.

Zistila som, že dokážem vydržať bez slovenčiny, bez slovenských priateľov a jedla,
že dokážem byť obklopená ľuďmi, ktorí nie sú tuto "odvedľa".

Zistila som, že Číňanka môže mať také isté nazeranie na svet ako ja,
že dievča z Bolívie môže mať ten istý hudobný vkus a humor,
že Talian môže mať tie isté princípy a hodnoty ako ja (už nehádžem všetkých Talianov do jedného vreca)
 

ALE,

len Slovák môže pochopiť moju slovenskú dušu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A spoznala som seba, že patrím tam, kam práve treba.
Ale vždy budem slovenská deva :D

Na Erasme som zistila jednu zásadnú vec: že s úrovňou cudzieho jazyka B2/C1 asi nevyjadrím svoj názor na utečeneckú krízu tak pohodlne, ako v rodnom jazyku. Že asi nezachytím vždy pointu vtipu, že nie som tak pohotovo humorná a nechytám ľudí tak ľahko za slovíčka.
Na Erasme som sa tiež naučila, že plakať, cítiť, smiať sa, či ľúbiť môžeme všetci v rovnakom jazyku...

O Španieloch som zistila tiež mnohé neprekvapujúce fakty:
- sú bezprostrední, s minimálnou osobnou zónou
- sú nápomocní a pohostinní, srdce majú napravo
- na rozdiel od Slovákov sú viac priami a neformálni, môžeme mať dojem, že sú menej zdvorilí priam nevychovaní
- ale opak je pravdou - Španiel sa nemusí striktne pridŕžať zdvorilostných fráz a gest (alebo giest?)
- ich zdvorilosť je odrazená v tóne hlasu, v spontánnych dotykoch a v kratšej fyzickej vzdialenosti od vás
- sú určite viac expresívnejší, tak negatívne ako pozitívne
- sú menej hanbliví a rezervovaní
- veľmi radi sa stýkajú, veľmi veľa rozprávajú (a rýchlo), často spolu dlho večerajú, vždy si musia spájať stoly a združiť sa. Združiť sa a jesť, to je ich!
- sú menej ustarostení
- ich tváre sú menej vráskavé, najmä ženy vôbec nevyzerajú na svoj vek, vždy som im zvykla tipovať o dobrých 7 rokov menej.
- sú spomalení, ale aspoň sa toľko nestresujú
- sú vyrovnaní a spokojní
- aj tí, čo sú zamestnaní v službách a v štátnej správe sú vždy usmiati, príjemní
- aj predavačky v supermarketoch a v zelovocí
- a policajti sú strašne sexi

 

Žaneta Morovská

Žaneta Morovská

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sani principi Zoznam autorových rubrík:  BásneZážitokúvahaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu