reklama

Vidím, cítim, počujem...žasnem 2

Pred necelými dvoma rokmi som na svojom blogu uverejnila článok Vidím, cítim, počujem…žasnem, kde som spísala zoznam všetkých vecí, ktoré ma počas môjho krátkeho života nadchli. Článok som považovala za svoj skvost, ale časom prišli iné články, omnoho viac čítane, dva z nich dokonca publikované v prílohách SME a na tento som postupne zabudla. Ale nie nadlho. Prednedávnom mi totiž prišla správa od dievčiny Pavlíny:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ahoj,

tvoj článok "Vidím, cítim, počujem...žasnem" je jedno z najkrajších súhrnov slov, ktoré som v poslednej dobe čítala. Neskôr som si prečítala všetky články. Vlastne dnes večer poďakujem Bohu, zajtra spíšem to, čo fascinuje mňa. Niečo si už napísala za mňa. Ale najprv som chcela poďakovať TEBE!

PS. Obrátiť cudzí život k lepšiemu je ťažké, ale nie nemožné. Možné aj na prvý pohľad bizarným spôsobom, v podobe článku na blogu. Vďaka!

Pavlína

Už to nebola len hocijaká čitateľka. Bola to Pavlína a ja som sa rozhodla uverejniť jej zoznam fascinujúcich vecí. Pretože sa mi páči, pretože som vďačná.

Fascinujú ma šediny, pretože aj pigmentové bunky majú vo vlasových lôžkach životnosť a keď odumrú, prázdny priestor vyplnia vzduchové bubliny.
Fascinuje ma železničná stanica Saint Pancras v Londýne. 
Fascinujú ma kaplnky a gregoriánsky chorál. 
Fascinuje ma vôňa bylinkových čajov, ich pitie, ich zber a liečivé účinky. 
Fascinuje ma Dostojevskij, pretože dokázal v jednej knihe otvoriť všetky vážne témy ľudstva. 
Fascinuje ma filmografia Tarkovského, pretože nikto neobsiahol krásu filozofie tak ako on. 
Fascinuje ma šum mora, ticho veľhôr. 
Fascinuje ma fotografia ako zachovanie okamihu. 
Fascinuje ma pokoj po modlitbe. 
Fascinuje ma Björk a jej skladba Jóga. 
Fascinujú ma stromy, ale najviac Ginko Dvojlaločné, pretože má listy v tvare pľúc. V Japonsku je posvätné odkedy prežilo zhodenie atómovej bomby na Hirošimu. 
Fascinujú ma knihy od Exupéryho. 
Fascinuje ma filozofia, ktorá je mojou vášňou a nekonečným zdrojom inšpirácie. 
Fascinuje ma Phillip Glass a jeho protipólne skladby Openig a Closing. 
Fascinuje ma atmosféra prázdnych kostolov. 
Fascinuje ma papraď. 
Fascinujú ma slepecké psy, pretože dokážu vycítiť blížiaci sa epileptický záchvat.
Fascinujú ma stromy, pretože si pamätajú oveľa viac ako ľudia.
Fascinuje ma Halov jav, tzv. dúha naopak, vzniká v zime a dlho trvá.
Fascinuje ma vôňa ihličia.
Fascinujú ma včely.
Fascinuje ma skladba Oceans od Hillsong United, pretože som v nej objavila Boha takého, akého ho poznám dnes:-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

autor: Pavlína Kožáková

Nechcem aby tento príspevok vyznel chválenkársky. Mojim úmyslom nebolo vystatovať sa, aká som čítaná, obdivovaná atď. Chcela som len vyjadriť, že písanie obyčajného blogu má zmysel a zrejme aj dopad. Povzbudzujem všetkých, ktorí stále váhajú s publikovaním svojich postrehov, postojov, básni či piesní. Aj keby ste mali osloviť, zaujať, usmerniť čo i len jednu “Pavlínu“, stálo by to zato.
A Tebe Pavlína odkazujem: "Založ si blog a naďalej poskytuj spätné väzby."

 

Žaneta Morovská

Žaneta Morovská

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sani principi Zoznam autorových rubrík:  BásneZážitokúvahaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu